Search
Close this search box.
nikiforidou

Ζωή Νικηφορίδου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Η Ζωή Νικηφορίδου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με γνωστικό αντικείμενο: Παιδαγωγική στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στην Αγγλία και την Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 30 επιστημονικά άρθρα και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους.
Είναι μέλος της Ακαδημίας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Η.Β. (Senior Fellow at the Higher Education Academy UK), συν-συντονίστρια του ‘Holistic Wellbeing’ Special Interest Group της EECERA (European Early Childhood Research Association), https://www.eecera.org/sigs/holistic-well-being/ και ενεργό μέλος της OMEP (World Organisation for Early Childhood Education). Διατελεί μέλος Συντακτικής Επιτροπής και κριτής σε διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά, Συνέδρια και Προγράμματα Σπουδών. Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν σε θέματα παιδαγωγικής, ανάπτυξης και ευημερίας των μικρών παιδιών.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής (EYLC1021)
Διδακτική Μεθοδολογία Δραστηριοτήτων - Παιδαγωγικό Παιχνίδι (Ε) (EYLC3022)
Εκπαίδευση Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας (EYLC7041)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

4ο Χλμ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Τηλέφωνο:

2651050738 (εσωτερικό 1738)

Academia:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 2659/Γ/20.10.2022

Γνωστικό Αντικείμενο:

Παιδαγωγικά στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Σπουδές:

2012. Διδακτορικός Τίτλος Σπουδών, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

2005. Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών (MSc), Γνωστική Ψυχολογία (Cognitive Psychology), University of Sussex, UK

2004. Πτυχίο (BSc), Ψυχολογία (Psychology), The Open University, UK

2002. Πτυχίο, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Προσχολική Παιδαγωγική
Μεθοδολογικές, πρακτικές και θεωρητικές τάσεις στην Παιδαγωγική
Μάθηση, Αντίληψη και Ανάπτυξη
Η Eυημερία και το Ευ ζην των μικρών παιδιών

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Nikiforidou, Z. & Doni, E. (2022) ‘Go away from this galaxy coronavirus’: children’s meanings and feelings of the Covid-19 pandemic through narrated drawings, European Early Childhood Education Research Journal, DOI: 10.1080/1350293X.2022.2098993
Nikiforidou Z., and Demetriou, K. (2021). The origins of self-concept. In Handbook of Culture and Identity from Early Childhood to Early Adulthood (ch.2). London: Bloomsbury
Katsikonouri E, Saiti, S., Vassi, C, Nikiforidou Z. (2020). Insights from research: a small-scale exploratory study exploring Greek practitioners’ views on partnership with parents and families of young children. In Hryniewicz and Luff (eds). Partnership with Parents in Early Childhood Settings Insights from Five European Countries (ch.16). London: Routledge
Nikiforidou, Z. (2019). Risk and Safety in Western Society. In Swadener, Smith and Murray (Eds). The Routledge International Handbook of Young Children's Rights (ch.9). London: Routledge
Nikiforidou Z. (2019). Digital manipulatives and mathematics. In Gray and Palaiologou (Eds). Early Learning in the Digital Age (pp.210-223). London: SAGE
Stack, J. and Nikiforidou, Z. (2019). Preschoolers' possession-based disputes during indoor and outdoor play. Early Child Development and Care: 1-14. DOI: 10.1080/03004430.2019.1649667
Nikiforidou Z. (2018). Probabilistic thinking and young children: theory and pedagogy. In: Leavy A., Meletiou-Mavrotheris M., Paparistodemou E. (eds) Statistics in Early Childhood and Primary Education. Early Mathematics Learning and Development (pp 21-34). Singapore: Springer
Nikiforidou, Z. (2017). Risk literacy: concepts and pedagogical implications for Early Childhood Education, Contemporary Issues in Early Childhood 18 (3): 322-332 DOI 10.1177/1463949117731027
Nikiforidou, Z. (2017). ‘It is riskier’: preschoolers’ reasoning of risky situations, European Early Childhood Education Research Journal 25 (4): 612–623 DOI 10.1080/1350293X.2017.1331075

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Δευτέρα 10:00 - 11:00, Τετάρτη 10:00 - 11:00