Search
Close this search box.
Anastasiou

Σοφία Αναστασίου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Η Αναστασίου Σοφία είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία με γνωστικό αντικείμενο Ανθρώπινο Δυναμικό και Διοίκηση της Εκπαίδευσης.

Από τον Σεπτέμβριο του 2023 είναι Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Είναι απόφοιτη του King’s College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, UK, κάτοχος Μεταπτυχιακού στη Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων (Middlesex University Business School, UK) και Διδακτορικού Διπλώματος (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) στη Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης.

‘Έχει εργασθεί σε οργανισμούς και επιχειρήσεις στην Ελλάδα και τη Μ. Βρετανία με κύριο έργο στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

Έχει διατελέσει Συντονίστρια του Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) και Ειδίκευσης στην Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) της ΑΣΠΑΙΤΕ στα Ιωάννινα.

Είναι μέλος του Συμβουλίου του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Έχει μακρόχρονη εμπειρία στη διδασκαλία σε Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών.

Σε Μεταπτυχιακό επίπεδο, διδάσκει επί σειρά ετών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε αντικείμενα που άπτονται της Διοίκησης και του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης.

Το επιστημονικό, ερευνητικό και συγγραφικό της έργο εστιάζει στο χώρο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης και του ανθρώπινου δυναμικού της. Οι επιστημονικοί τομείς που δραστηριοποιείται συμπεριλαμβάνουν την έρευνα σε ζητήματα που αφορούν στην επικοινωνία και τις διαπροσωπικές σχέσεις των εκπαιδευτικών/στελεχών της εκπαίδευσης, την ισότητα φύλου στον εργασιακό χώρο, το επαγγελματικό άγχος, την εργασιακή ικανοποίηση και εξουθένωση και γενικά στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, τις δεξιότητες και τεχνικές που απαιτούνται από τα διοικητικά στελέχη και το διδακτικό δυναμικό των εκπαιδευτικών οργανισμών.

Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα και διατελεί αξιολογήτρια Eυρωπαϊκών προγραμμάτων/δράσεων στο ΙΚΥ.

Έχει συγγράψει (συ-συγγραφέας) βιβλίο στη Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης, έχει στο ενεργητικό της ανακοινώσεις & ‘Αρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά και Διεθνή – Εθνικά Συνέδρια και διατελεί μέλος Συντακτικών Επιτροπών σε διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και Κριτής (Reviewer) σε διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και Συνέδρια.

 

Είναι Guest Editor  στο Special Issue “School Management and Effectiveness”του Επιστημονικού Περιοδικού Merits και του Education Sciences, MDPI, https://www.mdpi.com/journal/merits/special_issues/W26F10A2BK ,    https://www.mdpi.com/journal/education/special_issues/3AA6ZBYF35 

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης (EYLC8021)
Διοίκηση Μονάδων Προσχολικής Αγωγής (EYLC5021)
Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα (EYLC6071)
Mεθοδολογία Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής (EYLC3041)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

4ο Χλμ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Τηλέφωνο:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

τ.Γ΄1372/16.6.21

Γνωστικό Αντικείμενο:

Ανθρώπινο Δυναμικό και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Σπουδές:

Διδακτορικό Δίπλωμα στη Διαχείριση του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης. Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα ΦΠΨ, Τομέας Παιδαγωγικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (Μ.Α.) στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. MA in Human Resources Management. Middlessex University Business School, London, U.K. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Eιδίκευσης.

Πτυχίο (BA Hons). Νεοελληνικές Σπουδές. Modern Greek Studies. King’s College, University of London, UK.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Έρευνα σε ζητήματα που αφορούν στην επικοινωνία και στις διαπροσωπικές σχέσεις των εκπαιδευτικών, την ισότητα φύλου στον εργασιακό χώρο, το επαγγελματικό άγχος, την εργασιακή ικανοποίηση και εξουθένωση και γενικά στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, τις δεξιότητες και τεχνικές που απαιτούνται από τα διοικητικά στελέχη και το διδακτικό δυναμικό των εκπαιδευτικών οργανισμών

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Panagopoulos, N., Karamanis, K & Anastasiou, S. (2024). "Exploring the Impact of Different Leadership Styles on Job Satisfaction among Primary School Teachers in the Achaia Region, Greece". Education Sciences, 14. 45. MDPI. https://www.mdpi.com/2227-7102/14/1/45
Anastasiou, S., & Ntokas, K. (2024). Leadership and Quality Enhancement in Secondary Education: A Comparative Analysis of TQM and EFQM. Merits, 4(4), 440-452. https://doi.org/10.3390/merits4040031
Panagopoulos, N. & Anastasiou, S. (2023). «Exploring the impact of demographic characteristics on Emotional Intelligence among elementary School Principals. A comprehensive Analysis”. 5th International Conference on Management of Educational Units - ICOMEU 2023 Future pathways for educational ecosystems: Disruptions and Continuities, 20-22 Ιαν.2023. pp. 103-113
Stergiou, K., Anastasiou S., & Filippidis, K. (2023). “Economic Benefits and Challenges: Funding Tertiary Education for Economic Development in Greece”. Archives of Business Research, 11(6).
Σιόντη Δ. & Αναστασίου, Σ. (2022). «Συναισθηματική Νοημοσύνη και Επαγγελματική Ικανοποίηση Νηπιαγωγών». International Journal of Educational Innovation, 4(1), 101-111.
Anastasiou, S. (2020). “The significant effect of Leadership and Conflict management on Job Satisfaction”. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 9(6) Nov. 2020, 9-17.
Anastasiou, S. (2020). “The Moderating Effect of Age on Preschool Teachers Trait Emotional Intelligence in Greece and Implications for Preschool Human Resources Management”. International Journal of Education and Practice, 8(1), 26-36. (indexed in Scopus, Elsevier)
Anastasiou, S. (2020). “Economic crisis, emotional exhaustion, depersonalization, and personal accomplishment of teachers in Greece”. Humanities and Social Sciences Letters, 8(2), 230-239. (indexed in Scopus, Elsevier).
Anastasiou, S. & Garametsi, V. (2020a). "Teachers’ views on the Priorities of Effective School Management”.Journal of Educational and Social Research, 0(1),1-10. (indexed in Scopus, Elsevier
Anastasiou, S. & Garametsi, V. (2021b). ‘Perceived leadership style and job satisfaction of teachers in public and private schools’, Int. J. Management in Education, Vol. 15, No. 1, pp.58–77. (Published online 16 November 2020) (indexed in Scopus, Elsevier). Cite Score 1.1 (2019)
Chandolia, E. & Anastasiou, S. (2020). “Leadership and conflict management style are associated with the effectiveness of school conflict management in the region of Epirus, NW Greece”. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 10(1), 455‐468. Indexed in Scopus, Elsevier)
Anastasiou, S. & Anagnostou, L. (2020). “Variability in indices of economic hardship and burnout of Primary School teachers in Greece”. IBIMA Business Review, Vol. 2020, Elsevier Scopus Cite Score Tracker 2020: 1.2
Anastasiou, S. & Papagianni, A. (2020). “Parents’, Teachers’ and Principals’ views on parental involvement in Secondary Education Schools in Greece”. Education Sciences, 10(3), 69. Scopus Cite Score 2.9
Anastasiou, S. & Belios, E. (2020). “Effect of Age on Job Satisfaction and Emotional Exhaustion of Primary School Teachers in Greece".European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, (MDPI), 10(2), 644–655. Indexed in Scopus, Elsevier
Anastasiou, S. & Oikonomou, E. (2020). “Effectiveness, Leadership Style and Gender of Secondary Education School Principals in Athens, Greece”. World Journal of Vocational Education and Training, 2(1),12-20.
Θάνου, Κ. Γκόλια, Κ. & Αναστασίου, Σ. (2019). «Συγκρουσιακές σχέσεις μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, η σχολική κουλτούρα και ο ρόλος του σχολικού διευθυντή». Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 68, 46-69.
Κάκκος, Γ. Αθανασσούλα-Ρέππα Α., & Αναστασίου Σ. (2016). «Η συνέντευξη ως εργαλείο αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού για επαγγελματική ανέλιξη: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών στελεχών”. Ελληνική Επιθεώρηση Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης, 1(1), 853-865.
Anastasiou, S., & Ntokas, K. (2024). Leadership and Quality Enhancement in Secondary Education: A Comparative Analysis of TQM and EFQM. Merits, 4(4), 440-452. https://doi.org/10.3390/merits4040031
Anastasiou, S. & Papakostantinou, G. (2015). “Greek high school teachers’ views on principals’ duties, activities and skills of effective school principals supporting and improving education”. International Journal of Management in Education, 9(3), 340-358. (indexed in Scopus, Elsevier). CiteScore 2.0 (2021).
Μουράτη Ε. & Αναστασίου, Σ. (2022). “Συσχέτιση του Επιπέδου Συναισθηματικής Νοημοσύνης και Επαγγελματικής Εξουθένωσης Σχολικών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”. 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας.

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Δευτέρα 08.00-09.00