Search
Close this search box.
Kainourgiou

Ελένη Καινούργιου

Πρόεδρος Τμήματος
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Η Ελένη Καινούργιου είναι Διδάκτωρ Παιδαγωγικής της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Κατέχει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εκπαίδευση από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Οι βασικές της σπουδές πραγματοποιήθηκαν στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας (πρώην Προσχολικής Αγωγής) του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, και στη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων. Υπηρέτησε στην Α/θμια Εκπαίδευση για 11 περίπου χρόνια, 10 χρόνια στη Β/θμια Εκπαίδευση στο 3ο ΕΠΑΛ (πρώην Τ.Ε.Ε.) Ιωαννίνων στον κλάδο ΠΕ 18.33 Βρεφονηπιοκόμων και για 4 χρόνια είχε αποσπαστεί ως εργαστηριακός συνεργάτης στο τμήμα Βρεφονηπιοκομίας (πρώην Προσχολικής Αγωγής) του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου στα Ιωάννινα. Έχει διδάξει στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, στο Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων» του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διεπιστημονική προσέγγιση αναπτυξιακών και επίκτητων διαταραχών επικοινωνίας» του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το ακαδημαϊκό έτος 2008/09 εξελέγη Καθηγήτρια Εφαρμογών στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής (πρώην Βρεφονηπιοκομίας) του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Το 2016 εξελέγη σε μόνιμη τακτική θέση στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Ηπείρου. Με το Ν. 4559/2018 (ΦΕΚ 142/Α/3.8.2018) το πρώην Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου εντάχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής μετονομάστηκε σε Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία και η θέση της (Επίκ. Καθηγητή) μετατράπηκε σε οργανική θέση της ίδιας βαθμίδας. Το 2022 υπεβλήθη στη νόμιμη διαδικασία κρίσης για την εξέλιξη και εκλογή στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή (ΦΕΚ 915/Γ΄/15.04.2022) στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην Προσχολική Παιδαγωγική, στη Διδακτική Μεθοδολογία, στη Συνεργασία και Επικοινωνία γονέων-παιδαγωγών, στη Διαπολιτισμική Αγωγή, στην Εκπαίδευση Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας και στα Σύγχρονα Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Συμμετείχε σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα ως επιστημονικώς υπεύθυνη και ως ερευνήτρια. Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και επιστημονικών επιτροπών συνεδρίων, κριτής άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά, έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, και έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις σε συνέδρια και επιστημονικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Διδακτική Μεθοδολογία Δραστηριοτήτων - Παιδαγωγικό Παιχνίδι (Θ) (EYLC3021)
Διδακτικές - Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις και Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής (Θ) (EYLC4021)
Διαπολιτισμική Αγωγή - Διδακτικές Εφαρμογές στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Θ) (EYLC6021) - (E) (EYLC6022)
Κοινωνική Παιδαγωγική στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Θ) (EYLC8051)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Γραφείο 102, Πανεπιστημιούπολη Β΄, 4ο χιλ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, Τ.Κ. 45110

Τηλέφωνο:

2651050737 (εσωτερικό: 1737)

Email:

Ιστοσελίδα:

Academia:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ Εξέλιξης στη Βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή με γνωστικό αντικείμενο «Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Βρεφονηπιοκόμων», ΦΕΚ 915/15-04-2022/τ. Γ΄.

Γνωστικό Αντικείμενο:

Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Βρεφονηπιοκόμων

Σπουδές:

2012: Διδακτορικό Δίπλωμα, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με τίτλο: «Η Εκπαίδευση των Βρεφονηπιοκόμων στα Τ.Ε.Ι.».

2006: Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών - Σπουδές στην Εκπαίδευση, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, με ειδίκευση στις «Σπουδές στην Εκπαίδευση».

1999: Πτυχίο της Σχολής Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

1995: Πτυχίο της Σ.Ε.Υ.Π. του Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου – Ιωάννινα.

1985: Πτυχίο της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Προσχολική Παιδαγωγική
Διδακτική Μεθοδολογία
Το Παιδαγωγικό Παιχνίδι
Συνεργασία και Επικοινωνία γονέων-παιδαγωγών
Διαπολιτισμική Αγωγή
Εκπαίδευση παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας
Σύγχρονα Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Mousena, E. and Kainourgiou, E. (forthcoming). “Changing the Paradigm: Early Childhood Institutions in Greece 1950-2020”, in: Caroli, D. (ed.), The History of Day Nurseries From 1945 Until Today. London: Palgrave Macmillan.
Kainourgiou, E. and Dima, E. (2022). “Übergang vom Kindergarten zur Grundschule: Der Fall Deutschland“, Παιδαγωγικός Λόγος, 28/1 (2022),11-32.
Γεωργιάδου, Κ., Καινούργιου, Ε. (2022). «Ασφαλής χρήση των Τ.Π.Ε. στην παιδική ηλικία και τεχνητή νοημοσύνη: Μια ερευνητική προσέγγιση», Πρακτικά του 8ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου Ι.Α.Κ.Ε. «Κοινωνία, Εκπαίδευση και Πολιτική: Σχέσεις και ανασχέσεις», Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου Κρήτης, 8-10 Ιουλίου 2022, Τόμος Γ΄, 195-206.
Καινούργιου, Ε. (2021). Παιδαγωγικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Συνεργασία Οικογένειας – Προσχολικών Κέντρων, Σύγχρονα Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής. Ερευνητική Προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.
Καινούργιου, Ε., (2021). «Η επίδραση της παιδαγωγικής του Frőbel στην εξέλιξη της εκπαίδευσης των παιδαγωγών Προσχολικής Αγωγής: μια ιστορική παιδαγωγική προσέγγιση», Pedagogy – Theory and Praxis, 11, 12 (Dezember 2020/Mai 2021),105-120.
Kainourgiou, E. and Dima, E. (2020). “Faktoren, die den Bildungsverlauf von Schülern mit Migrationshintergrund beeinflussen in Griechenland”, Παιδαγωγικός Λόγος, 26 (2020), 79-100.
Αθανασόπουλος, Β., Σιούλα, Π. και Καινούργιου, Ε. (2019). «Απόψεις γονέων αλλοδαπών-παλινοστούντων και γηγενών νηπίων για την προσαρμογή των παιδιών τους σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία», Παιδαγωγικός Λόγος 15/1 (2019),103-128.
Παπακωνσταντίνου, Α.-Ά., Καινούργιου, Ε. (2017). «‘Υπονομεύοντας’ την ισότητα στη σχολική τάξη. Ανάγκη συνεργασίας οικογένειας – εκπαιδευτικού», Pedagogy – Theory and Praxis 9 (2017), 58-65.
Πανταζής, Σ., Καινούργιου, Ε. (2015). «21ος αιώνας – εποχή διαχείρισης στην παιδική ηλικία», Πρακτικά του 20ου Διεθνούς Συνεδρίου «Κοινωνική Παιδαγωγική, Διαπολιτισμικότητα, Συμβουλευτική και Ειδική Αγωγή» – Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών, Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών, 6-8/11/2015, Τόμος 31, 179-184.
Γκότοβου, Α., Καινούργιου, Ε., Δήμα, Ε. (2015). «Συγκριτική προσέγγιση της διαπολιτισμικής διάστασης της αγωγής σε πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (Ελλάδα – Αλβανία)», Πρακτικά του 19ου Διεθνούς Συνεδρίου «Εκπαίδευση και Ετερότητα» - Πανεπιστήμιο Πατρών, Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών και Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πατρών, 10-12/7/2015, Τόμος Ι, 293-303 (έντυπη μορφή), 223-240 (ηλεκτρονική μορφή).

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τρίτη 10:30 - 13:30 & Πέμπτη 10:30 - 13:30