IMG-89346db8960200dce65e379c4f4f5fda-V

Αλεξάνδρα Νούσια

Επίκουρη Καθηγήτρια

Η Αλεξάνδρα Νούσια είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική ηλικία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με γνωστικό αντικείμενο την Αγωγή και Φροντίδα Βρεφών και Νηπίων. Απόφοιτη του διετούς Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει πολυετές διδακτικό έργο σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Τ.Ε.Ι Ηπείρου, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και σε σχολές της μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κατά την επαγγελματική της πορεία, έχει εργαστεί σε Βρεφικούς και Παιδικούς Σταθμούς της χώρας με καθήκοντα παιδαγωγού πρώιμης παιδικής ηλικίας, έχοντας ως κύριο αντικείμενο την αγωγή και φροντίδα βρεφών και νηπίων. Το 2013 παρακολούθησε σεμινάριο Βρεφικού Μασάζ από τη Διεθνή Ένωση Βρεφικού Μασάζ (International Association of Infant Massage, IAIM) που πιστοποιήθηκε ως Εκπαιδεύτρια.

Το ερευνητικό της ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από την πρώιμη αγωγή και υγιή ανάπτυξη των παιδιών, με κύρια μέσα τη μουσική αγωγή, τις Τέχνες στο σύνολό τους, καθώς και το παιχνίδι ως βασικά μέσα αγωγής, έκφρασης και ανάπτυξης κατά την πρώιμη παιδική ηλικία. Έχει δημοσιεύσεις επιστημονικών άρθρων σε Ελληνικά και Διεθνή περιοδικά, εισηγήσεις του επιστημονικού της έργου σε Διεθνή, Ευρωπαϊκά και Πανελλήνια συνέδρια και ένα βιβλίο.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία (EYLC4041)
Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός & Ιστορία (EYLC1041)
Πρώτες Βοήθειες σε Βρέφη & Νήπια (EYLC3051)
Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση (EYLC3061)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Πανεπιστημιούπολη Β΄ Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία 4ο χιλ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών

Τηλέφωνο:

Academia:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 2064/Γ΄/11.07.2024

Γνωστικό Αντικείμενο:

Αγωγή και Φροντίδα Βρεφών και Νηπίων

Σπουδές:

2003. TEI Ηπείρου: Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας

2007. (M.A) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Σπουδών: «Παιδαγωγικό Παιχνίδι και Παιδαγωγικό Υλικό στην Πρώτη Σχολική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

2020. (PhD) Διδάκτωρ Παν/μιου Ιωαννίνων, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, «Η Μουσική Αγωγή στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς στην Ελλάδα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πραγματικότητα Μέσα από τις Απόψεις Βρεφονηπιοκόμων της Ηπείρου».

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Πρώιμη αγωγή και υγιή ανάπτυξη βρεφών και νηπίων, με κύρια μέσα τη μουσική αγωγή, τις Τέχνες στο σύνολό τους, καθώς και το παιχνίδι ως κύρια μέσα αγωγής, έκφρασης και ανάπτυξης κατά την πρώιμη παιδική ηλικία

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Νούσια, Α., Ράπτης Θ., (2021). Θεσμικό πλαίσιο και λειτουργία των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών στην Ελλάδα με έμφαση στη μουσική: μια μελέτη της διαχρονικής τους εξέλιξης. Επιστημονική Επετηρίδα, Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. 14,1, 69-84, URL:http://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/jret/index, http://orcid.org/0000-0003-4758-9636
Nousia, Α., Raptis Th. (2023). Early Children Education Through Arts: Pre-school teachers views on types and frequency of young children engagement in music education activities in preschool centers in Greece. The international journal of humanities & social studies, 11,1: 31-41. doi:10.24940/theijhss/2023/v11/i1/HS2301-012
Nousia Α. (2023). The transition from preschool teachers’ traditional concepts to modern perceptions with emphasis on education through arts. European Journal of Education Studies, 10, 2: 1-17. doi: 10.46827/ejes.v102.4645
Nousia, Α. (2023). The integration of new technologies and video games in preschool education. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 8,1: 86-93. doi: http://dx.doi.org/10.46827/ejoe.v8i1.4633
Nousia Α. (2023). Healthy Touch and Infant Massage: Two Main Factors in Infants Daily Care and Healthy Development. European Journal of Education Studies, 10,6: 333-341. doi:http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v10i6.4854.
Tympa, E., Nousia, A., Karavida, V., & Kanellopoulou, E. (2024). Parents’ Perspectives on Teaching Preschool Children on Financial Saving and Sharing Need. Journal of Social Studies Education Research, 15 (1), 38-56

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τρίτη 11.00 - 12.00 Τετάρτη 12.00 - 13.00