Search
Close this search box.
Nousia

Αλεξάνδρα Νούσια

Ακαδημαϊκή Υπότροφος

Απόφοιτη του τμήματος Βρεφονηπιοκομίας του ΤΕΙ Ηπείρου. Συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ολοκληρώνοντας το διετές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης, με τίτλο «Παιδαγωγικό Παιχνίδι και Παιδαγωγικό  Υλικό στην Πρώτη Σχολική Ηλικία». Σήμερα είναι Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Παν/μιο Ιωαννίνων. Εργάζεται ως Ακαδημαϊκή Υπότροφος στο Παν/μιο Ιωαννίνων / Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική ηλικία εκτελώντας διδακτικό και επιστημονικό έργο με γνωστικό αντικείμενο την αγωγή και φροντίδα βρεφών και νηπίων. Το διδακτικό της έργο συμπληρώνει η διδασκαλία μαθημάτων του γνωστικού της αντικειμένου στη μετα-δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κατά την επαγγελματική της πορεία, έχει εργαστεί σε Βρεφικούς και Παιδικούς Σταθμούς της χώρας με καθήκοντα βρεφονηπιοκόμου, έχοντας ως κύριο αντικείμενο την αγωγή και φροντίδα βρεφών και νηπίων. Το 2013 παρακολούθησε σεμινάριο Βρεφικού Μασάζ από τη Διεθνή Ένωση Βρεφικού Μασάζ (International Association of Infant Massage, IAIM) που πιστοποιήθηκε ως Εκπαιδεύτρια Βρεφικού Μασάζ. Tο ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, παρακολούθησε το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα «Μουσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία» που διοργανώθηκε από το ΚΕ.ΔΙ.Β.Ι.Μ. του Ιονίου Πανεπιστημίου Διάρκεια 9 μηνών / 432 ωρών. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από την πρώιμη αγωγή και υγιή ανάπτυξη των παιδιών, με κύρια μέσα τη μουσική αγωγή, τις Τέχνες στο σύνολό τους, καθώς και το παιχνίδι ως βασικά μέσα αγωγής, έκφρασης και ανάπτυξης κατά την πρώιμη παιδική ηλικία. Έχει εισηγήσεις και επιστημονικές ανακοινώσεις σε Διεθνή, Ευρωπαϊκά και Πανελλήνια συνέδρια, καθώς και δημοσιεύσεις σε περιοδικά και ιστοσελίδες. Έχει υπάρξει μέλος του Δ.Σ (παράρτημα Ιωαννίνων), της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής (OMEP).

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Αγωγή & Φροντίδα Νηπίου Ι (Εργαστήριο) (EYLC6012)
Αγωγή & Φροντίδα Νηπίου ΙI (Εργαστήριο) (EYLC7012)
Κινητική Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας (Εργαστήριο) (EYLC5042)
Εικαστική Αγωγή και Δημιουργία (Εργαστήριο) (EYLC2052)
Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία (EYLC4041)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Κ. Χαρισιάδη 24Α

Τηλέφωνο:

Ιστοσελίδα:

Academia:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

Γνωστικό Αντικείμενο:

Αγωγή και Φροντίδα Βρεφών και Νηπίων

Σπουδές:

2003. TEI Ηπείρου: Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας

2007. (M.A) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακό Σπουδών: «Παιδαγωγικό Παιχνίδι και Παιδαγωγικό Υλικό στην Πρώτη Σχολική Ηλικία», Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

2020. (PhD) Διδάκτωρ Παν/μιου Ιωαννίνων, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, «Η Μουσική Αγωγή στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς στην Ελλάδα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πραγματικότητα Μέσα από τις Απόψεις Βρεφονηπιοκόμων της Ηπείρου».

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Πρώιμη αγωγή και υγιή ανάπτυξη βρεφών και νηπίων, με κύρια μέσα τη μουσική αγωγή, τις Τέχνες στο σύνολό τους, καθώς και το παιχνίδι ως κύρια μέσα αγωγής, έκφρασης και ανάπτυξης κατά την πρώιμη παιδική ηλικία

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Νούσια, Α. (2022). Η συμβολή και η αξία της μουσικής στην αγωγή και ανάπτυξη των βρεφο-νηπίων. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην προσχολική ηλικία. 9η Παιδαγωγική Ημερίδα. Σύλλογος Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας (Σ.Β.Ε.) Σύγχρονες Ψυχοπαιδαγωγικές Προσεγγίσεις Στην Εφαρμογή Της Παιδαγωγικής Πράξης. Ιωάννινα, 2 Απριλίου
Μπατσής, Δ., Νούσια, Α. (2021). H μουσική ως παράγοντας συναισθηματικής ανάπτυξης και επικοινωνίας μεταξύ γονέα και βρέφους. Μουσικοπαιδαγωγικά, 19, 25-41
Νούσια, Α., Ράπτης Θ., (2021). Θεσμικό πλαίσιο και λειτουργία των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών στην Ελλάδα με έμφαση στη μουσική: μια μελέτη της διαχρονικής τους εξέλιξης. Επιστημονική Επετηρίδα, Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. 14,1, 69-84, URL:http://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/jret/index, http://orcid.org/0000-0003-4758-9636
Νούσια, Α., Κανελλοπούλου, Ε., Μπατσής, Δ., (2019). Η Διαθεματική Προσέγγιση στην Προσχολική Αγωγή. Δραστηριότητες και Πρακτικές. 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός». Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Αθήνα, 11-12 Μαΐου 2019. Πρακτικά του 6ου συνεδρίου (εφαρμογή link). ISBN: 978-618-82301-5-6, 1730-1736
Κανελλοπούλου, Ε., Νούσια, Α., Μπατσής, Δ., (2019). Η μέθοδος Project στην προσχολική αγωγή. 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός». Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Αθήνα, 11-12 Μαΐου 2019. Πρακτικά του 6ου συνεδρίου (εφαρμογή link). ISBN: 978-618-82301-5-6, 1737-1744
Μπατσής, Δ., Νούσια, Α. (2019). Νέα Μέσα και μουσική: Διαδραδραστικές τεχνολογικές εφαρμογές σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. 28ο Διεθνές Συνέδριο Αγωγή Υγείας, Κοινωνική Παιδαγωγική και Ιατρική, Κοινωνική Παιδαγωγική, Συμβουλευτική και Ειδική Αγωγή. Πάτρα, 6 – 7 Δεκεμβρίου
Νούσια (Alexandra Nousia), Μπατσής (Dimitris Batsis), Χαρίση (Athena Charissi), Κανελλοπούλου (Elena Kanellopoulos), & Κουκουνούρη (Aristea Koukounouri) (2018). Πρόταση αναδιαμόρφωσης εσωτερικού χώρου αίθουσας παιδικού σταθμού. Πρακτικά Διεπιστημονικού συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή. Χώροι για το Παιδί ή Χώροι του Παιδιού;, 1, 190-203
Μπατσής, Δ., Νούσια, Α. (2018). O ήχος και η μουσική ως επικοινωνιακός παράγοντας ανάμεσα στον γονέα και το παιδί. 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός». Πρακτικά του 5ου συνεδρίου (εφαρμογή link). ISBN: 978-618- 82301-4-9, 1696-3190
Νούσια, Α. (2018). Αναγκαιότητα της ένταξης και χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην προσχολική τάξη. Πρακτικά 4ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου του Ι.Α.Κ.Ε. με θέμα: Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης, Β, 611-616. Κρήτη, 27-29 Απριλίου
Νούσια, Α., Ράπτης Θ., (2017). Η αναγκαιότητα της μουσικής αγωγής στην προσχολική ηλικία. Μια αποτίμηση για την Ελληνική Πραγματικότητα. Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός».(e-book/PDF). ISBN: 978-618-82301-2- 5, 3185-3190
Νούσια Α., Πανάκη Δ., Περόνη Π., & Σκότη Β. (2014). Τα Ζώα των Πόλων. ¨Διαθεματική προσέγγιση του θέματος σε παιδιά προσχολικής ηλικίας¨. Παράθυρο στην Εκπαίδευση του Παιδιού, 85, 96-103
Νούσια Α. (2013). Βιντεοπαιχνίδια και κοινωνική ανάπτυξη των μικρών παιδιών. 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο. Ελληνική Επιτροπή Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής Ο.Μ.Ε.Ρ., Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Δεξιότητες Ζωής: Προσωπική – Κοινωνική ανάπτυξη στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Ιωάννινα, 18 – 20 Οκτώβρη
Νούσια Α., Χαρίση Αθηνά., Πέρου Π., Πολίτη Α & Παντελάκη Δ (2013). Διαστάσεις και Οφέλη της Βρεφικής Χειροπρακτικής. 1ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Καινοτομίας. Τ.Ε.Ι Ηπείρου. Προβλήματα και Προοπτικές της Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα σε σχέση με τον Διεθνή Χώρο. Άρτα, 13-14 Σεπτέμβρη
Νούσια Α. (2011). Η Επιρροή της διαφήμισης στις διατροφικές συνήθειες των μικρών παιδιών. «Τρόποι αντιμετώπισης για γονείς και εκπαιδευτικούς», Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, 79, 116-121
Mantziou, S., Nousia, A & Ikonomou, V. (2011). Greek infants Sleep and Parental sleep – Related Cognitions. International Association of Relational Psychoanalysis and Psychotherapy – IARPP- 29/6-2/7, Madrid, Spain
Νούσια Α. (2010). Οι Τ.Π.Ε στη Διασκέδαση των Μικρών Παιδιών. Έμφυλες διάφορες και απόψεις παιδιών για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Πρακτικά 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής. ΤΕΙ Ηπείρου – Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Παιδαγωγική Εταιρία Ελλάδος. “ Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές στην προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση του 21ου Αιώνα” , Β, 290 – 308
Νούσια, Α. (2009). Βιντεοπαιχνίδια: Απόψεις Παιδιών, Τρόποι Μάθησης και Εμφυλες Διαφορές. 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Ελληνική Επιτροπή Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής Ο.Μ.Ε.Ρ., Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Αθήνα, 6-8 Νοεμβρίου
Mantziou, S., Rentzou, K & Nousia, A (2009). Parental Strategies and Infants' Sleep-Wake Regulation. International Attachment Conference. 2-4 October, Barcelona
Νούσια, Α. (2009). Η επιρροή της διαφήμισης στη διατροφή των παιδιών – Εργαστήριο. Επιμορφωτικό Σεμινάριο – Εργαστήριο, Καταναλωτισμός, Διατροφή και Περιβάλλον. Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε) Πραμάντων. 3-5/4, Ιωάννινα

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τετάρτη 12.00 13.00, Παρασκευή 12.00 13.00