Search
Close this search box.
IMG_5002

Δημήτριος Παπαδόπουλος

Επίκουρος Kαθηγητής

Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία με γνωστικό αντικείμενο: Αναπτυξιακή Ψυχολογία Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας. Σε προπτυχιακό επίπεδο, έχει διδάξει μαθήματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (Τμήμα Ψυχολογίας) και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Τμήμα Ψυχολογίας). Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, έχει διδάξει στο ΜΠΣ «Σχολική Ψυχολογία» στο Aegean College το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με το Canterbury Christ Church University (CCCU) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Τμήμα Κοινωνικήε Εργασίας, με γνωστικό αντικείμενο: Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία

Τα ερευνητικά και επιστημονικά του ενδιαφέρονται εστιάζονται στους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν την τυπική και μη τυπική  ανάπτυξη και ψυχική υγεία των μικρών παιδιών, στη μελέτη της πρώιμης ανάπτυξης των χαρισματικών παιδιών/παιδιών με υψηλές ικανότητες μάθησης, και στην ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης σε ειδικούς πληθυσμούς, όπως σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και τις οικογένειες τους. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει παρουσιάσει το ερευνητικό του έργο σε επιστημονικά συνέδριο σε διεθνές επίπεδο.

Έχει κάνει διετή κλινική μετεκπαίδευση στην αναπτυξιακή και  νευροψυχολογική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο (Παιδοψυχιατρική Μονάδα του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Βύρωνα-Καισαριανής). Διαθέτει δίπλωμα ειδίκευσης στην Γνωσιακή-Συμπεριφορική Θεραπεία (ΓΣΘ). Επιπρόσθετα, έχει κάνει διετή μετεκπαίδευση στην Ψυχανάλυση στην Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία (ΕΨΕ), και είναι εκπαιδευόμενο μέλος στην Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (ΕΕΨΨΠΕ), όπου έχει επιτυχώς ολοκληρώσει διετή σεμινάριο ψυχαναλυτικής παρατήρησης βρέφους, και διετή κύκλο κλινικών και θεωρητικών σεμιναρίων ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας παιδιού και εφήβου.

Έχει εργαστεί για πάνω από δεκαπέντε έτη σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής παιδιών και εφήβων.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Εξελικτική Ψυχολογία Ι
Εξελικτική Ψυχολογία ΙΙ
Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
Συμβουλευτική Ψυχολογία
Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές
Σεμινάριο Κριτικής Επισκόπησης Αναπτυξιακών Πλαισίων στην Προσχολική Ηλικία
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

4ο Χλμ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - Πανεπιστημιούπολη Β' (Γραφείο 101)

Τηλέφωνο:

2651050741 (εσωτερικό. 1741)
Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

Γ’ 3164/21.12.2022

Γνωστικό Αντικείμενο:

Αναπτυξιακή Ψυχολογία Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας

Σπουδές:

Απρίλιος  2021 –

(σε εξέλιξη)

Μεταδιδακτορικός Ερευνητής στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία 

Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

2016 Διδακτορικό Δίολωμα  (Ph.D.) στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία

South-West University “Neofit Rilski”| Τμήμα Ψυχολογίας

Διατριβή: “Perceptual and Conscious Abilities of Gifted Children Aged 5-6 Years Old

[Πράξη αναγνώρισης ΔΟΑΤΑΠ: 25 1-3799)

2006 Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (M.Sc.) στην Κοινωνική Ψυχιατρική - Παιδοψυχιατρική i

Τομέας Κοινωνικής Ιατρικής & Ψυχικής Υγείας, Ιατρική Σχολή| Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

2002 Πτυχίο Ψυχολογίας (B.Sc.)

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Τμήμα Ψυχολογίας | Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

1. Πρώιμη ανάπτυξη και ψυχική υγεία των χαρισματικών παιδιών/παιδιών υψηλών ικανοτήτων μάθησης
2. Δείκτες ψυχική υγείας και σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση παρεμβάσεων βασισμένων στην ενσυνειδητότητα (mindfulness) σε οικογένειες παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος
3. Επίδραση αναπτυξιακών-ατομικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων στην γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. (τυπική και μη τυπική ανάπτυξη)
Πρώιμες αλληλεπιδράσεις, ψυχική ανάπτυξη και ψυχοπαθολογία

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Papadopoulos, D. (2021). Parenting the Exceptional Social-Emotional Needs of Gifted and Talented Children: What Do We Know? [Special Issue, Child Psychology: Typical and Atypical Development] Children, 8(11): 953. doi: 10.3390/children8110953
Papadopoulos, D. (2021). Examining the Relationships Among Cognitive Ability, Domain-Specific Self-Concept, and Behavioral Self-Esteem of Gifted Children Aged 5-6 Years: A Cross-Sectional Study. Behavioral Sciences, 11(7): 93. doi:10.3390/bs11070093
Papadopoulos, D. (2021). Mothers’ Experiences and Challenges Raising a Child with Autism Spectrum Disorder: A Qualitative Study. Brain Sciences, 11, 309. doi: 10.3390/brainsci11030309
Papadopoulos, D. (2020). Effects of a social-emotional learning- based program on self-esteem and self-perception of gifted kindergarten students: a pilot study. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 8(3), 1275-1290.doi: 10.17478/jegys.779438
Papadopoulos, D. (2020). A Case Study of Parent-Child Interaction Therapy (PCIT) for a Young Child with Autism Spectrum Disorder: Behavioral and Developmental Considerations. Psychology, 11(6), 888-907. doi:10.4236/psych.2020.116058
Papadopoulos, D. (2020). Psychological Framework for Gifted Children’s Cognitive and Socio-Emotional Development: A Review of the Research Literature and Implications. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 8(1), 305-323. doi:10.17478/jegys.666308
Papadopoulos, D. (2018). A General Overview of the Pragmatic Language- Social Skills and Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders. Autism Open Access 8: 225. doi:10.4172/2165-7890.1000225
Papadopoulos, D. (2016). Psycho-Pedagogical and Educational Aspects of Gifted Students, Starting from the Preschool Age; How Can Their Needs Be Best Met? Journal of Psychological Abnormalities, 5: 153. doi:10.4172/2471-9900.1000153

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τέτάρτη 15.00-16.00 και Τρίτη 12.00-13.00 (κατόπιν ραντεβού μέσω e-mail)