Search
Close this search box.
nikiforidou

Ζωή Νικηφορίδου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Η Ζωή Νικηφορίδου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με γνωστικό αντικείμενο: Παιδαγωγική στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στην Αγγλία και την Ελλάδα τα τελευταία 15 χρόνια. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 30 επιστημονικά άρθρα και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους.
Είναι μέλος της Ακαδημίας Ανώτατης Εκπαίδευσης του Η.Β. (Senior Fellow at the Higher Education Academy UK), συν-συντονίστρια του ‘Holistic Wellbeing’ Special Interest Group της EECERA (European Early Childhood Research Association), https://www.eecera.org/sigs/holistic-well-being/ και ενεργό μέλος της OMEP (World Organisation for Early Childhood Education). Διατελεί μέλος Συντακτικής Επιτροπής και κριτής σε διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά, Συνέδρια και Προγράμματα Σπουδών. Tα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν σε θέματα παιδαγωγικής, ανάπτυξης και ευημερίας των μικρών παιδιών.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής (EYLC1021)
Διδακτική Μεθοδολογία Δραστηριοτήτων - Παιδαγωγικό Παιχνίδι (Ε) (EYLC3022)
Γνωστική Ανάπτυξη και Παιδαγωγικές Εφαρμογές στην ΠΑ (EYLC 8011)
Προσχολική Παιδαγωγική (EYLC 2021)
Σύγχρονες Τάσεις Προσχολικής Αγωγής-Εφαρμογές Σύγχρονων Μεθόδων & Διδακτικών Μοντέλων στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (EYLC 7021 - 7022)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

4ο Χλμ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Τηλέφωνο:

2651050738 (εσωτερικό 1738)

Academia:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 2659/Γ/20.10.2022

Γνωστικό Αντικείμενο:

Παιδαγωγικά στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Σπουδές:

2012. Διδακτορικός Τίτλος Σπουδών, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

2005. Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών (MSc), Γνωστική Ψυχολογία (Cognitive Psychology), University of Sussex, UK

2004. Πτυχίο (BSc), Ψυχολογία (Psychology), The Open University, UK

2002. Πτυχίο, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Προσχολική Παιδαγωγική
Μεθοδολογικές, πρακτικές και θεωρητικές τάσεις στην Παιδαγωγική
Μάθηση, Αντίληψη και Ανάπτυξη
Η Eυημερία και το Ευ ζην των μικρών παιδιών

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Nikiforidou, Z., Anderson, B., Robles-Melendez, W. (2024), (Ed) Resilience and Wellbeing in Young Children, Their Families and Communities Exploring Diverse Contexts, Circumstances and Populations, London: Routledge
Nikiforidou, Z. & Jones, J. (2023). Preschoolers’ intuitive probabilistic thinking during outdoor play. Statistics Education Research Journal, 22(2). https://doi.org/10.52041/serj.v22i2.444
Nikiforidou Z., and Demetriou, K. (2021). The origins of self-concept. In Handbook of Culture and Identity from Early Childhood to Early Adulthood (ch.2). London: Bloomsbury
Nikiforidou, Z. (2019). Risk and Safety in Western Society. In Swadener, Smith and Murray (Eds). The Routledge International Handbook of Young Children's Rights (ch.9). London: Routledge
Nikiforidou Z. (2019). Digital manipulatives and mathematics. In Gray and Palaiologou (Eds). Early Learning in the Digital Age (pp.210-223). London: SAGE
Stack, J. and Nikiforidou, Z. (2019). Preschoolers' possession-based disputes during indoor and outdoor play. Early Child Development and Care: 1-14. DOI: 10.1080/03004430.2019.1649667
Nikiforidou Z. (2018). Probabilistic thinking and young children: theory and pedagogy. In: Leavy A., Meletiou-Mavrotheris M., Paparistodemou E. (eds) Statistics in Early Childhood and Primary Education. Early Mathematics Learning and Development (pp 21-34). Singapore: Springer
Nikiforidou, Z. (2017). Risk literacy: concepts and pedagogical implications for Early Childhood Education, Contemporary Issues in Early Childhood 18 (3): 322-332 DOI 10.1177/1463949117731027
Nikiforidou, Z. (2017). ‘It is riskier’: preschoolers’ reasoning of risky situations, European Early Childhood Education Research Journal 25 (4): 612–623 DOI 10.1080/1350293X.2017.1331075

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Δευτέρα 10:00 - 11:00, Τετάρτη 10:00 - 11:00