Rentzou

Κωνσταντίνα Ρέντζου

Επίκουρη Καθηγήτρια

Η Κωνσταντίνα Ρέντζου έχει διδάξει για περισσότερα από 15 χρόνια σε Ελληνικά και Κυπριακά Πανεπιστήμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα. Έχει συμμετάσχει σε εθνικά ερευνητικά προγράμματα και προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει επίσης εργαστεί ως διευθυντικό στέλεχος, εμπειρογνώμονας και εισηγητής σε διάφορους διεθνείς οργανισμούς και για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Κωνσταντίνα έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 30 άρθρα σε περιοδικά με σύστημα κριτών και τρια βιβλία.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Δεοντολογία Επαγγέλματος (EYLC5071)
Κριτικός Αναστοχασμός και Προσωπική Ανάπτυξη (EYLC6051)
Κινητική Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας (Θ) (EYLC5041)
Αγωγή και Φροντίδα Νηπίου ΙΙ (Θ) (EYLC7011)
Συνεργασία γονέων παιδαγωγών στην προσχολική αγωγή και φροντίδα
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Γραφείο 101, 4o χιλ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, Τ.Κ. 45500, Ιωάννινα

Τηλέφωνο:

2651050741 (εσωτερικό. 1741)

Ιστοσελίδα:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 901/τ. Γ΄/11-03-25

Γνωστικό Αντικείμενο:

Αγωγή και Φροντίδα Βρεφών και Νηπιών

Σπουδές:

Μάιος 2011 
Διδάκτωρ Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα, Ελλάδα
Τίτλος Διατριβής: Αξιολόγηση της ποιότητας της παρεχόμενης αγωγής και φροντίδας σε προσχολικά κέντρα. Μια προσέγγιση από τη μεριά του ερευνητή, των παιδαγωγών και των γονέων.
Ιούλιος 2004 
Master of Arts in education - early childhood education. Brunel University, West London, UK
Τίτλος Διατριβής: Working with parents in UK and Greek preschool settings: A case study.
Δεκέμβριος 2002
Πτυχίο Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας. Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου, Ιωάννινα, Ελλάδα

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Ποιότητα προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας
Ενοποιημένα συστήματα προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας
Γονεϊκή εμπλοκή και σχέση γονέων – παιδαγωγών
Συμμετοχή ανδρών παιδαγωγών στη προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα
Οργάνωση του χώρου του προσχολικού περιβάλλοντος μάθησης
Παιδικό παιχνίδι
Προγράμματα υποστήριξης γονεικών ικανοτήτων

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Ρέντζου, Κ. (2022). Γονεική εμπλοκή στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα. Πρακτικός οδηγός για γονείς και παιδαγωγούς. Αθήνα: Gutenberg
Ρέντζου, K. & Σακελλαρίου, M. (2014). Ο χώρος ως παιδαγωγικό πεδίο σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης. Σχεδιασμός & Οργάνωση. Aθήνα: Πεδίο.
Lee, E-Y., de Lannoy, L., Kim, Y-B., Rathod, A., James, M.E., Lopes, O., Nasrallah, B., Thankarajah, A., Adjei Boadi, D., de Barros, M.I.A., Duncan, S., Monro Miller, R., Mygind, L., Vanderloo, L.M., Wang, P-Y., Tremblay, M.S., & AOP10 Steering Committee Group (20225). 2025 Position Statement on Active Outdoor Play. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 22(117), https://doi.org/10.1186/s12966-025-01813-9
Rentzou, K., Tsiara, E., & Christina, V. (2025). Exploring Greek children’s views and perceptions about their play: a comparison between preschool and primary school age children. International Journal of Early Years Education, 1–17. https://doi.org/10.1080/09669760.2025.2522091
Sánchez Blanco, C. & Rentzou, K. (2025). Critical reflections on care and dyadic relationships in a toddler group. Journal of Childhood, Education & Society, 6(2), 164-176. https://doi.org/10.37291/2717638X.202562506
Τσιάρα, Ε. & Ρέντζου, Κ. (2024). Οι συναισθηματικές εκφάνσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας που απεμπλέκονται από τη μαθησιακή διαδικασία. International Journal of Educational Innovation: Ειδική Έκδοση για το 1ο Διεθνές Συνέδριο Καινοτόμων Εκπαιδευτικών ΕΝ ΠΛΩ, 6(5), 83-91, https://doi.org/10.69685/CZOJ6271
Rentzou, K. & Daglas, G. (2024). Unintentional injuries at home and at the preschool setting: Greek ECEC professionals’ and preschoolers’ parents’ knowledge and attitudes towards first aid. Journal of Childhood, Education & Society, 5(3), 371-385. DOI: 10.37291/2717638X.202453366

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τρίτη 12:00 - 13:00 Πέμπτη 12:00 - 13:00 Παρασκευή 12:00 - 13:00 (Και οποιαδήποτε άλλη ημέρα κατόπιν ραντεβού μέσω e-mail)