Ρέντζου, Κ. (2022). Γονεική εμπλοκή στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα. Πρακτικός οδηγός για γονείς και παιδαγωγούς. Αθήνα: Gutenberg
Ρέντζου, K. & Σακελλαρίου, M. (2014). Ο χώρος ως παιδαγωγικό πεδίο σε προσχολικά περιβάλλοντα μάθησης. Σχεδιασμός & Οργάνωση. Aθήνα: Πεδίο.
Lee, E-Y., de Lannoy, L., Kim, Y-B., Rathod, A., James, M.E., Lopes, O., Nasrallah, B., Thankarajah, A., Adjei Boadi, D., de Barros, M.I.A., Duncan, S., Monro Miller, R., Mygind, L., Vanderloo, L.M., Wang, P-Y., Tremblay, M.S., & AOP10 Steering Committee Group (20225). 2025 Position Statement on Active Outdoor Play. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 22(117), https://doi.org/10.1186/s12966-025-01813-9
Rentzou, K., Tsiara, E., & Christina, V. (2025). Exploring Greek children’s views and perceptions about their play: a comparison between preschool and primary school age children. International Journal of Early Years Education, 1–17. https://doi.org/10.1080/09669760.2025.2522091
Sánchez Blanco, C. & Rentzou, K. (2025). Critical reflections on care and dyadic relationships in a toddler group. Journal of Childhood, Education & Society, 6(2), 164-176. https://doi.org/10.37291/2717638X.202562506
Τσιάρα, Ε. & Ρέντζου, Κ. (2024). Οι συναισθηματικές εκφάνσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας που απεμπλέκονται από τη μαθησιακή διαδικασία. International Journal of Educational Innovation: Ειδική Έκδοση για το 1ο Διεθνές Συνέδριο Καινοτόμων Εκπαιδευτικών ΕΝ ΠΛΩ, 6(5), 83-91, https://doi.org/10.69685/CZOJ6271
Rentzou, K. & Daglas, G. (2024). Unintentional injuries at home and at the preschool setting: Greek ECEC professionals’ and preschoolers’ parents’ knowledge and attitudes towards first aid. Journal of Childhood, Education & Society, 5(3), 371-385. DOI: 10.37291/2717638X.202453366