NikolaouE (4)_pp

Ειρήνη Νικολάου

Επίκουρη Καθηγήτρια

Η Ειρήνη Νικολάου σπούδασε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Διδάσκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το 2004. Το 2015 απέκτησε διδακτορικό από το Τμήμα Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το 2004 μεταπτυχιακό δίπλωμα από το ίδιο Τμήμα. Είναι επίσης κάτοχος διπλώματος σύνθεσης και σολίστ στο πιάνο όπου διακρίθηκε με το Β΄ και Α’ βραβείο αντιστοίχως. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μουσική στην προσχολική και σχολική ηλικία, στην εκπαίδευση μέσω των τεχνών, στη μουσική παιδεία στην αρχαιότητα, στη μουσική τεχνολογία, στη φιλοσοφία της μουσικής εκπαίδευσης και στη σύνθεση παιδικών τραγουδιών. Επιπλέον ασχολείται με τη διδασκαλία και διεύθυνση Χορωδίας. Είναι συγγραφέας δύο βιβλίων στα ελληνικά που αφορούν τη μουσική εκπαίδευση. Έχει πλούσιο συγγραφικό και επιμορφωτικό έργο. Άρθρα της περιλαμβάνονται σε έγκριτα ελληνικά και ξένα περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους και σε πρακτικά συνεδρίων.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Μουσική Παιδαγωγική Ι & ΙΙ (Θ+Ε)
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

4o χιλ. Εθνικής Οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, Τ.Κ. 45500, Ιωάννινα

Τηλέφωνο:

Ιστοσελίδα:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 2664/τ. Γ΄/18-07-25

Γνωστικό Αντικείμενο:

Μουσική Αγωγή

Σπουδές:

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Μουσική στην προσχολική και σχολική ηλικία
Εκπαίδευση μέσω των τεχνών
Μουσική παιδεία στην αρχαιότητα
Μουσική τεχνολογία
Φιλοσοφία της μουσικής εκπαίδευσης
Μουσική σύνθεση
Χορωδία

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Nikolaou, E. (2024). Encouraging creativity through music improvisation activities: Pre-service primary general teacher-students’ reflections and beliefs. International Journal of Music Education, 42(3), 461-479. https://doi.org/10.1177/02557614231178925
Nikolaou, E., & Galani, A. (2024). Pre-service Primary General Teacher-Students’ Attitudes Towards Written Language Activities Based on Musical Stimuli. Theory and Practice in Language Studies, 14(7), 1947-1959. https://doi.org/10.17507/tpls.1407.01
Nikolaou, E., & Agiopetritou, S. (2024). Music Improvisation and Composition Activities Based on Musical and Visual Stimuli in a Primary General Music Classroom. International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science, 7(7), 130-146. http://www.ijlrhss.com/paper/volume-7-issue-7/14-HSS-2832.pdf
Nikolaou, E. (2024). FRESHMΕN PRE-SERVICE EARLY YEARS TEACHER-STUDENTS’ REFLECTIONS ON THE IMPLEMENTATION OF MUSICAL ACTIVITIES TO 4-YEAR-OLD CHILDREN. European Journal of Education Studies, 11(9), 1-20. http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v11i9.5472
Nikolaou, E., Zoi, S., Papageorgiou, A., & Tzalali, K. (2024). The project “Star-little Star”. Strengthening 4-and 5-year-old children’s socio-emotional and collaborative skills through singing and representing a song visually and dramatically. European Journal of Social Sciences Studies, 10(2), 103-115. http://dx.doi.org/10.46827/ejsss.v10i2.1767
Nikolaou. E. (2023). Connecting Music with Other Arts and School Disciplines in Preschool and Early Primary Education. The International Journal of Humanities & Social Studies, 11(2), 50-57. https://doi.org/10.24940/theijhss/2023/v11/i2/HS2302-011

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας: