Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία με γνωστικό αντικείμενο: Αναπτυξιακή Ψυχολογία Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας. Σε προπτυχιακό επίπεδο, έχει διδάξει μαθήματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (Τμήμα Ψυχολογίας) και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Τμήμα Ψυχολογίας). Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, έχει διδάξει στο ΜΠΣ «Σχολική Ψυχολογία» στο Aegean College το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με το Canterbury Christ Church University (CCCU) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Τμήμα Κοινωνικήε Εργασίας, με γνωστικό αντικείμενο: Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
Τα ερευνητικά και επιστημονικά του ενδιαφέρονται εστιάζονται στους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν την τυπική και μη τυπική ανάπτυξη και ψυχική υγεία των μικρών παιδιών, στη μελέτη της πρώιμης ανάπτυξης των χαρισματικών παιδιών/παιδιών με υψηλές ικανότητες μάθησης, και στην ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης σε ειδικούς πληθυσμούς, όπως σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και τις οικογένειες τους. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και έχει παρουσιάσει το ερευνητικό του έργο σε επιστημονικά συνέδριο σε διεθνές επίπεδο.
Έχει κάνει διετή κλινική μετεκπαίδευση στην αναπτυξιακή και νευροψυχολογική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο (Παιδοψυχιατρική Μονάδα του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Βύρωνα-Καισαριανής). Διαθέτει δίπλωμα ειδίκευσης στην Γνωσιακή-Συμπεριφορική Θεραπεία (ΓΣΘ). Επιπρόσθετα, έχει κάνει διετή μετεκπαίδευση στην Ψυχανάλυση στην Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία (ΕΨΕ), και είναι εκπαιδευόμενο μέλος στην Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (ΕΕΨΨΠΕ), όπου έχει επιτυχώς ολοκληρώσει διετή σεμινάριο ψυχαναλυτικής παρατήρησης βρέφους, και διετή κύκλο κλινικών και θεωρητικών σεμιναρίων ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας παιδιού και εφήβου.
Έχει εργαστεί για πάνω από δεκαπέντε έτη σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής παιδιών και εφήβων.