erasmoys
Συμμετοχή φοιτητριών του ΤΑΦΠΠΗ σε Διεθνές διαδικτυακό σεμινάριο για την πολυγλωσσία

Στην εκδήλωση έναρξης της σειράς διαδικτυακών σεμιναρίων Multilingual Childhoods, πάνω από ογδόντα φοιτητές, ακαδημαϊκοί και δάσκαλοι από εννέα χώρες συζήτησαν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιπροσωπεύει η αυξανόμενη γλωσσική ποικιλομορφία παιδιών και οικογενειών στην προσχολική εκπαίδευση. Στην αρχή ο Καθηγητής Δρ. Jean Plaisir (Borough of Manhattan Community College, New York/USA) συζήτησε τις συνδέσεις μεταξύ της διαφορετικότητας, της ένταξης και της κοινωνικής δικαιοσύνης και εξήγησε πώς η πολύγλωσση πρακτική μπορεί να είναι επιτυχής στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Στη συνέχεια ο Καθηγητής Δρ. Tim Rohrmann (HAWK Hildesheim) συζήτησε την πρόκληση που θέτει η αυξανόμενη γλωσσική ποικιλομορφία των παιδιών και των οικογενειών για τη μονόγλωσση παράδοση του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τόνισε ότι οι ειδικοί χρειάζονται καλά προσόντα και επαρκείς πόρους και χρόνο για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που συνδέονται με την πολύγλωσση γλωσσική εκπαίδευση. Στη συνέχεια, οι φοιτητές από τις διάφορες χώρες συζήτησαν τις εμπειρίες τους σχετικά με το θέμα σε μικρές ομάδες. Στην τελική ανατροφοδότηση, οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι η διεθνής ανταλλαγή ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και συνέβαλλε στην ανάπτυξη των γνώσεών τους.

Το concept για τη σειρά εκδηλώσεων αναπτύχθηκε από τον καθηγητή Dr. Tim Rohrmann (HAWK Hildesheim) σε συνεργασία με συναδέλφους από συνεργαζόμενα πανεπιστήμια HAWK στη Βιέννη (Αυστρία), την Πράγα (Τσεχία), τα Ιωάννινα (Ελλάδα), το St. Gallen (Ελβετία) και τη Νέα Υόρκη (ΗΠΑ). Στις έξι εκδηλώσεις/διαλέξει με συνεισφορές από διαφορετικές χώρες, η διεθνής ομάδα φοιτητών θα αναπτύξει προοπτικές για τη γλωσσική εκπαίδευση στο πλαίσιο της μετανάστευσης και της πολυγλωσσίας. Μεταξύ άλλων, η καθ. Claudine Kirsch, διεθνώς αναγνωρισμένη ειδικός στην πολυγλωσσία στο Πανεπιστήμιο του Λουξεμβούργου, ήταν σε θέση να συνεισφέρει στην εκδήλωση.

Η σειρά εκδηλώσεων περιλαμβάνει επίσης ένα διεθνές διαδικτυακό συνέδριο στις 5 Δεκεμβρίου 2024, στο οποίο επιστήμονες από την Ουκρανία, τη Νορβηγία, την Ελλάδα και τη Γερμανία θα παρουσιάσουν σύγχρονες προσεγγίσεις στη δημιουργική μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό η καθ. Oresta Karpenko θα μιλήσει για τις δυσκολίες διατήρησης της ποιότητας της πρώιμης εκπαίδευσης σε συνθήκες πολέμου. Άλλα θέματα που θα συζητηθούν περιλαμβάνουν την πρώιμη μαθηματική εκπαίδευση, την αειφόρο ανάπτυξη και την ενίσχυση της αυτό-αποτελεσματικότητας των παιδιών. Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά και είναι ανοιχτό σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Η σειρά εκδηλώσεων αποτελεί μέρος ενός Μεικτού Εντατικού Προγράμματος ERASMUS για το θέμα, το οποίο θα συνεχιστεί τον Απρίλιο του 2025 με μια φυσική φάση / επίσκεψη στο Χίλντεσχαϊμ της Γερμανίας. Στο πλαίσιο αυτό, φοιτητές και ακαδημαϊκοί από την Πράγα, τη Βιέννη, τα Ιωάννινα και το St. Gallen θα επισκεφθούν το Πανεπιστήμιο HAWK για μια εβδομάδα για να ανταλλάξουν ιδέες σχετικά με τις δυνατότητες της πολύγλωσσης και διγλωσσικής γλωσσικής εκπαίδευσης, να γνωρίσουν το εργαστήριο γλώσσας HAWK και να επισκεφθούν παιδικούς σταθμούς στην περιοχή.

Aπό το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και συγκεκριμένα από τη Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδικοί Ηλικία, συμμετέχουν 10 φοιτήτριες.

Περισσότερες πληροφορίες: tim.rohrmann@hawk.de και krentzou@uoi.gr

Πληροφορίες Ανακοίνωσης

Σημαντική ημερομηνία:

Σχετικός σύνδεσμός:

Συνημμένα αρχεία​:

No data was found